چوب پلاستیک چیست ؟
نوشته شده توسط : بهداد مهر

از ویژگی های چوب پلاستیکمی توان به مقاومت 100 درصد  در برابر آب و رطوبت اشاره نمود با خیال راحت میتوانید چوب پلاست(wpc) را در محیطهای مرطوب و نم دار استفاده کنید چرا که وجود پلاستیک و فشردگی زیاد wpc و ترک نخوردن در طول زمان آنرا از آثار مخرب رطوبت حفظ میکند.همچنین 100 درصد مقاوم به موریانه و حشرات  است و هیچ حشره ایی علاقه به خوردن و مصرف پلاستیک ندارد و این همان دلیلی است که در کنار فرمولاسیون مخصوص ضد موریانه، wpc را از گزند حشرات حفظ میکند.


2)ترمو وود چیست ؟
کشور فنلاند پس از سالها تحقیقات و آزمایش در زمینه عمل آوری حرارتی چوب ، به روش ترمووود (THERMOWOOD) دست یافت . در این روش ، ابتدا چوب ها را برش داده و به اشکال مختلف در می آورند . سپس در داخل دستگاه ترمووود آنها را تا 100 و سپس 130 درجه سانتی گراد تحت شرایط خاص گرما می دهند . این عمل باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت آن می شود. در مرحله بعد ، حرارت را تا 180 الی 220 درجه سانتی گراد تحت همان شرایط بالا می برند و چند ساعت چوبها را در این دما و شرایط نگه می دارند . در این حالت ، صمغ و رطوبت چوب بطور کامل خارج می شود و تمام قسمتهای چوب تا مرکز آن به رنگ قهوه¬ای روشن در می آید.در مرحله بعد ، چوب را آرام آرام سرد می کنند تا دمای آن به 100 درجه سانتی گراد برسد و سپس با پاشیدن آب و بخار آب دمای آن را به دمای محیط می رسانند . در این مرحله ، چوب رطوبت جذب کرده و رطوبت نهایی آن به 4 تا 6 در صد می رسد . در این روش ، از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده و تمام عملیات بدون مواد افزودنی انجام می گیرد .
با استفاده از این روش ، عمده خصوصیات منفی چوب تقریبا از بین می روند .به دلیل دمای بالایی که چوب متحمل می شود ، زنجیره های سلولزی آن شکسته شده ، اسیدهای آن تجزیه شده و از هر گونه جانور میکروسکوپی و حشرات پاک می شود . بخش عمده رزین چوب از آن خارج می شود و آن قسمتی که باقی می ماند به شکل بلور در آمده و بی ضرر می گردد. پس از این فرایند ، چوب در مقابل سرما ، گرما ، بارندگی ، رطوبت ، حشرات و هر گونه تغییر شکل در محیط های بیرونی و داخلی مقاوم می شود.
ترمو چوب دارای ۲ روش استاندارد تولید Thermo-S و Thermo-D می باشد . حرف S در Thermo-S مخفف کلمه Stability یا پایداری است . محصولات این روش ، بین ۶ الی ۸ درصد بسته به میزان رطوبت محیط ، تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت . گونه های سوزنی این محصولات برای استفاده در اجزای داخل ساختمان ، اتصالات در محیط خشک ، مبلمان داخل ، سونا ، اجزای درب و پنجره و گونه های پهن برگ برای اتصالات در هر آب و هوا ، مبلمان ، کف پوش ، سونا و مبلمان فضای سبز توصیه می گردند.
حرف D در Thermo-D مخفف کلمه Durability یا دوام است . محصولات این روش، بین ۵ الی ۶ درصد بسته به میزان رطوبت محیط تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت . گونه های سوزنی این محصولات برای استفاده در نما و دیوار، درب های بیرونی ، پشت پنجره ، سونا ، حمام و سرویس بهداشتی ، کف پوش و مبلمان فضای سبز و گونه های پهن برگ برای تمام مصارف مشابه نوع S با رنگ تیره تر توصیه می گردند.




:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی، شهرکرد، اصفهان، کاغذ دیواری، کناف، کفپوش، پارکت، لمینیت، پی وی سی ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: